Lékařská pohotovostní služba (LPS) je v současné době zajišťována a provozována v areálu Fakultní Thomayerovy nemocnice v Praze 4 Krči, v pavilonu B1 (vpravo od hlavního vstupu do nemocnice) a to nepřetržitě ambulantní formou v těchto oborech:
– všeobecného praktického lékařství a praktického lékařství pro děti a dorost v době od 19 hodin večer do 6,30 hodin ráno v pracovních dnech, nepřetržitě pak o sobotách, nedělích a svátcích.
– zubního lékařství poskytuje své služby v době od 17,30 hodin do 23,30 hodin v pracovních dnech, o sobotách, nedělích a svátcích.
Umístění LSP v areálu fakultní Thomayerovy nemocnice umožňuje případné okamžité využití odborných pracovišť mimo pravidelný ambulantní provoz nemocnice.
111 – Všeobecná zdravotní pojišťovna
201 – Vojenská zdravotní pojišťovna
205 – Česká průmyslová zdravotní pojišťovna
207 – Oborová pojišťovna bank a spořitelen
209 – Zaměstnanecká pojišťovna Škoda
211 – Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra
V případě, že nemáte uzavřeno žádné pojištění, které byste u nás mohl použít k úhradě za lékařské ošetření, jste náklady povinen uhradit Vy jako pacient (v případě dítěte do 18 let jeho rodič nebo zákonný zástupce). Bude požadována platba pouze v hotovosti v české měně dle ceníku, který je vyvěšen v prostorách lékařské pohotovostní služby.
Poslední dobou se stále častěji setkáváme s tím, že pacienti vyžadují a zdržují tak svými mnohdy neoprávněnými požadavky, průběh výkonu LPS. Jedná se např. o požadavky na různá odborná vyšetření, předpis léků, specifická vyšetření a přístup, přednostní ošetření, atd. LPS nadále neúměrně zatěžuje skutečnost, že velká část pacientů, včetně rodičů s dětmi, využívá služeb LPS místo návštěvy svých spádových praktických lékařů, pediatrů a stomatologů, což vytváří tlak na dobu a kvalitu ošetření pacientů LPS, kteří tuto službu navštívili v důsledku svého zhoršeného zdravotního stavu, nebo i život ohrožujícího stavu. Služby LPS v nemalé míře vyžadují a využívají nejen pacienti ze spádové oblasti, ale i lidé z celé Prahy a jejího okolí, včetně stále se zvyšujícího počtu cizinců a žadatelů o azyl. V důsledku uvedeného vzrůstá tlak na provoz LPS, a bohužel i počet konfliktů, mnohdy neodůvodněných písemných stížností a dochází k hrubým verbálním napadáním ošetřujícího personálu, to vše za plného provozu LPS a čekárny plné pacientů.
Popsaný stav má za důsledek značnou psychickou zátěž všech pracovníků podílejících se na zajišťování LPS, což se pochopitelně odráží v malé ochotě tuto službu vykonávat.
Lékaři a zdravotní sestry podílející se na zajišťování LPS, vykonávají tuto službu často nad rámec svých „běžných“ zaměstnání ve zdravotnictví nebo jsou již v důchodovém věku. Práce ve zdravotnictví je pro ně stále ještě posláním a práci na „pohotovosti“ provozují na úkor svého osobního volna. Nicméně popsaný stav současné LPS stále častěji vede k tomu, že odmítají další služby z důvodů psychické vyčerpanosti a nezvládání konfliktních a náročných situací plynoucích ze stupňujícího se agresivního chování a vzrůstajícího počtu neúměrných nároků spojených s množstvím pacientů navštěvujících LPS v areálu Fakultní Thomayerovy nemocnice v Praze.
– využívejte LPS jen v případě akutních, neodkladných a nezbytných případů náhlých změn zdravotního stavu, nebo stavu ohrožujícího život,
– řešte své zdravotní problémy především se svými praktickými lékaři, pediatry a stomatology,
– respektujte nařízení a pokyny službu konajícího personálu LPS,
– chovejte se slušně a nevyžadujte služby na úkor jiných pacientů,
– mějte připravené potřebné doklady (zaplacený regulační poplatek, platný doklad totožnosti a průkaz zdravotní pojišťovny, případně zprávu svého ošetřujícího lékaře z posledního vyšetření),
– informujte řádně a úplně službu konajícího lékaře o svých zdravotních problémech,
– berte v úvahu, že službu konající lékař nezná váš zdravotní stav, reaguje na okamžitou situaci, která vás přivedla k návštěvě LPS.
Naším cílem je zajistit Vám kvalitní zdravotní služby a péči. Litujeme každého případu, kdy pacient není s poskytnutými zdravotními službami spokojen. Chceme však udělat maximum, aby každá špatná zkušenost vedla k nápravě a zlepšení původního stavu. Vaše připomínky uvítáme.
Pokud chcete podat stížnost, vezměte prosím na vědomí, že s ústně předanou stížností je těžší pracovat. Stížnost nám proto zašlete ideálně v písemné podobě s detailním popisem vzniklé situace. Vaši stížnost předáváme kompetentním osobám k vyjádření a prošetřujeme.
V souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování ve znění pozdějších předpisů můžete proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami podat stížnost:
a) pacient,
b) zákonný zástupce pacienta,
c) osoba blízká (v případě, že pacient tak nemůže s ohledem na svůj zdravotní stav učinit sám nebo pokud zemřel),
d) osoba zmocněná pacientem
Příjem stížností
Stížnost musí obsahovat informace:
Vyřízení stížnosti
Pragomedika s.r.o. – Nestátní zdravotnické zařízení
Legerova 389/56
120 00 Praha 2 – Vinohrady
Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeným
městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 9666,
datum zápisu 19. Května 1992
© Všechna práva vyhrazena 2022