Provozní informace

Lékařská pohotovostní služba (LPS) je v současné době zajišťována a provozována v areálu Fakultní Thomayerovy nemocnice v Praze 4 Krči, v pavilonu B1 (vpravo od hlavního vstupu do nemocnice) a to nepřetržitě ambulantní formou v těchto oborech:

– všeobecného praktického lékařství a praktického lékařství pro děti a dorost v době od 19 hodin večer do 6,30 hodin ráno v pracovních dnech, nepřetržitě pak o sobotách, nedělích a svátcích.  

– zubního lékařství poskytuje své služby v době od 17,30 hodin do 23,30 hodin v pracovních dnech, o sobotách, nedělích a svátcích.

Umístění LSP v areálu fakultní Thomayerovy nemocnice umožňuje případné okamžité využití odborných pracovišť mimo pravidelný ambulantní provoz nemocnice.

111 – Všeobecná zdravotní pojišťovna

201 – Vojenská zdravotní pojišťovna

205 – Česká průmyslová zdravotní pojišťovna

207 – Oborová pojišťovna bank a spořitelen

209 – Zaměstnanecká pojišťovna Škoda

211 – Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra

  • pro pacienty, kteří nemají sjednáno české veřejné zdravotní pojištění.
  • pro občany České republiky, kteří jsou odhlášeni z českého veřejného zdravotního pojištění.

V případě, že nemáte uzavřeno žádné pojištění, které byste u nás mohl použít k úhradě za lékařské ošetření, jste náklady povinen uhradit Vy jako pacient (v případě dítěte do 18 let jeho rodič nebo zákonný zástupce). Bude požadována platba pouze v hotovosti v české měně dle ceníku, který je vyvěšen v prostorách lékařské pohotovostní služby.

Poslední dobou se stále častěji setkáváme s tím, že pacienti vyžadují a zdržují tak svými mnohdy neoprávněnými požadavky, průběh výkonu LPS. Jedná se např. o požadavky na různá odborná vyšetření, předpis léků, specifická vyšetření a přístup, přednostní ošetření, atd. LPS nadále neúměrně zatěžuje skutečnost, že velká část pacientů, včetně rodičů s dětmi, využívá služeb LPS místo návštěvy svých spádových praktických lékařů, pediatrů a stomatologů, což vytváří tlak na dobu a kvalitu ošetření pacientů LPS, kteří tuto službu navštívili v důsledku svého zhoršeného zdravotního stavu, nebo i život ohrožujícího stavu. Služby LPS v nemalé míře vyžadují a využívají nejen pacienti ze spádové oblasti, ale i lidé z celé Prahy a jejího okolí, včetně stále se zvyšujícího počtu cizinců a žadatelů o azyl. V důsledku uvedeného vzrůstá tlak na provoz LPS, a bohužel i počet konfliktů, mnohdy neodůvodněných písemných stížností a dochází k hrubým verbálním napadáním ošetřujícího personálu, to vše za plného provozu LPS a čekárny plné pacientů.

Popsaný stav má za důsledek značnou psychickou zátěž všech pracovníků podílejících se na zajišťování LPS, což se pochopitelně odráží v malé ochotě tuto službu vykonávat.

Lékaři a zdravotní sestry podílející se na zajišťování LPS, vykonávají tuto službu často nad rámec svých „běžných“ zaměstnání ve zdravotnictví nebo jsou již v důchodovém věku. Práce ve zdravotnictví je pro ně stále ještě posláním a práci na „pohotovosti“ provozují na úkor svého osobního volna.  Nicméně popsaný stav současné LPS stále častěji vede k tomu, že odmítají další služby z důvodů psychické vyčerpanosti a nezvládání konfliktních a náročných situací plynoucích ze stupňujícího se agresivního chování a vzrůstajícího počtu neúměrných nároků spojených s množstvím pacientů navštěvujících LPS v areálu Fakultní Thomayerovy nemocnice v Praze.

– využívejte LPS jen v případě akutních, neodkladných a nezbytných případů náhlých změn zdravotního stavu, nebo stavu ohrožujícího život,

– řešte své zdravotní problémy především se svými praktickými lékaři, pediatry a stomatology,

– respektujte nařízení a pokyny službu konajícího personálu LPS,

– chovejte se slušně a nevyžadujte služby na úkor jiných pacientů,

– mějte připravené potřebné doklady (zaplacený regulační poplatek, platný doklad totožnosti a průkaz zdravotní pojišťovny, případně zprávu svého ošetřujícího lékaře z posledního vyšetření),

– informujte řádně a úplně službu konajícího lékaře o svých zdravotních problémech,

– berte v úvahu, že službu konající lékař nezná váš zdravotní stav, reaguje na okamžitou situaci, která vás přivedla k návštěvě LPS.

Naším cílem je zajistit Vám kvalitní zdravotní služby a péči. Litujeme každého případu, kdy pacient není s poskytnutými zdravotními službami spokojen. Chceme však udělat maximum, aby každá špatná zkušenost vedla k nápravě a zlepšení původního stavu. Vaše připomínky uvítáme.

Pokud chcete podat stížnost, vezměte prosím na vědomí, že s ústně předanou stížností je těžší pracovat. Stížnost nám proto zašlete ideálně v písemné podobě s detailním popisem vzniklé situace. Vaši stížnost předáváme kompetentním osobám k vyjádření a prošetřujeme.

V souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování ve znění pozdějších předpisů můžete proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami podat stížnost:

a)    pacient,

b)    zákonný zástupce pacienta,

c)     osoba blízká (v případě, že pacient tak nemůže s ohledem na svůj zdravotní stav učinit sám nebo pokud zemřel),

d)    osoba zmocněná pacientem

Příjem stížností

  • Poštou na adresu: Pragomedika s.r.o., Legerova 389/56, 120 00 Praha 2 – Vinohrady
  • Datovou schránkou: udrud46                 
  • Elektronicky prostřednictvím emailu na adresu: info@pragomedika.cz
  • Ústně: telefonicky na tel. 731 656 864 nebo osobně po předchozím objednání u vedení společnosti. O stížnosti bude vyhotoven písemný záznam, který musí stěžovatel podepsat a jehož jedno vyhotovení mu bude předáno.
  • Online formulář na webových stránkáchhttps://pragomedika.cz/kontakty/

Stížnost musí obsahovat informace:

  • O pacientovi: jméno, příjmení, datum narození a adresa trvalého bydliště
  • O stěžovateli: jméno, příjmení, datum narození, e-mail, doručovací adresa, telefonní číslo,
  • podpis stěžovatele
  • obsah sdělení (popis skutkové okolnosti, která je hlavním předmětem stížnosti s uvedením data, času a osob, kterých se stížnost týká)
  • datum sepsání stížnosti

Vyřízení stížnosti

  • Veškeré přijaté stížnosti evidujeme, prověřujeme a řešíme. Stížnosti vyřizuje vedení společnosti ve lhůtě 30 dnů, která počíná běžet ode dne obdržení stížnosti. Tuto lhůtu je možno prodloužit v odůvodněných případech o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty bude stěžovatel informován.
  • Jde-li o stížnost, k jejímuž vyřízení je poskytovatel nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů od jejího obdržení postoupit příslušnému subjektu. O předání stížnosti bude stěžovatel neprodleně informován. Stěžovatel je oprávněn nahlížet do stížnostního spisu a pořizovat z něj kopie. 
  • U oprávněných stížností poskytovatel zpracuje nápravné opatření. V případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti má stěžovatel právo podat stížnost k příslušnému správnímu orgánu, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb.  s uvedením důvodů svého nesouhlasu s vyřízením stížnosti.
  • V případě opakované stížnosti neobsahující nové skutečnosti, nebude tato stížnost již znovu šetřena. Stěžovatel bude o tomto postupu písemně vyrozuměn.
  • Stížnosti, u kterých nelze jednoznačně identifikovat autora, budou vyřizovány jako stížnosti anonymní a stěžovatel neobdrží informaci o výsledku šetření.

Pragomedika s.r.o. – Nestátní zdravotnické zařízení
Legerova 389/56 
120 00 Praha 2 – Vinohrady

 

Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeným
městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 9666,
datum zápisu 19. Května 1992

© Všechna práva vyhrazena 2022

Odesláno

Pracovní nabídka:

Provozní informace